28 Ağustos 2012 Salı

Şampiyonlar Ligi Elemeleri 28-29 Ağustos



Blogda yazılarımın sayısı arttıkça yazma tarzım ve şeklim de buna paralel olarak değişiyor. Amacım okurlarıma farklı ve geniş bakış açısı kazandırmak. Bu bakış açısı ile herkese kazandırabilmek.

Her bülten için bir veya iki yazı yazıyorum. Bu yazılarda maçları analiz etmeye çalışıyorum. Maç analizinin sonunda da kendime göre en mantıklı tahmini paylaşıyorum. Fakat kimi tahminlerime çok güvenirken bazılarına pek de güvenemiyorum. Bunu bir şekilde size belli etmek için de bu yazımdan itibaren tahminlerime ne kadar güvendiğimi puanlama ile belirteceğim. Yani, tahmin satırının sonunda tahminime ne kadar güvendiğimi 5/10 veya 6.5/10 şeklinde görebileceksiniz. Yararlı olacağını umarak yaptığım bu değişikliğin hoşunuza gideceğini tahmin ederek sizi yazımla baş başa bırakıyorum.

Okuyalım, inceleyelim, programın altını üstüne getirelim. Ama tutturalım şu kuponları. Ben kuponlarımı twitter ve facebook hesaplarımdan gün içinde paylaşıyor olacağım. Siz de isterseniz bu kanallardan kuponunuzu benimle ve diğer insanlarla paylaşabilirsiniz.




Salı, 28 Ağustos 

551 Anderlecht - Limassol
İlk maçı Limassol 2-1 kazanmıştı. Anderlecht hafta sonu Leuven ile berabere kaldı. Fakat bu maçta birçok as oyuncu oynamadı. Amaç tabi ki bu maça dinlenmiş şekilde gelmekti. Limassol ise ilk maçtan sonra başka maç yapmadı. Onlar da maça hazır gelecekler. Limassol sürpriz bir ekip. Lig şampiyonlukları bile sürpriz olmuştu onlar için. Geçen haftaki galibiyetle de önemli bir sürprize imza attılar. Kendilerinden kat kat güçlü olan Anderlecht'e bir daha sürpriz yapabileceklerini sanmıyorum.

TAHMİN1: Handikaplı 1 ORAN: 2.15 GÜVEN: 6.5/10
TAHMİN2: 4-0 Skor ORAN: 18.00 GÜVEN: 2.5/10



552 Ironi Kiryat - BATE Borisov
İlk maçı evinde 2-0 kazanan BATE önemli avantaj ele geçirdi. Bu maça bu avantajın verdiği güvenle çıkacaklar. Hafta sonu da herhangi bir maç oynamadılar. Maçı yine kazanacak güce sahipler. Fakat deplasmana İsrail'e gittiklerini unutmayalım. Ironi Kiryat hafta sonu zorlu bir maç geçirdi. 2-0 öne geçip maçı 2-2'ye getirdiler ama 3-2 kazanmasını bildiler. İsrail deplasmanı genelde takımlara ters gelir. Bu maçın dengede geçmesini bekliyorum.

TAHMİN1: MS 0 ORAN: 3.10 GÜVEN: 6/10
TAHMİN2: 1/0 ORAN: 15.00 GÜVEN: 3/10


553 Maribor - Dinamo Zagreb
Dinamo Hırvatistan Ligi'ne fazla gelen bir takım. Kendi liglerinin efendisi konumundalar. Fakat geçen seneki maceraları gösterdi ki Ş. Ligi için de oldukça yetersizler. Bunda zorlu bir gruba düşmelerinin de etkisi oldu tabi ki ama sonuçta 0 çektiler. Maribor ise elemedeki diğer rakiplerine karşı hep galip geldi bu sene. Özellikle evlerinde çok iyi maçlar çıkardılar. Benim bu maç için tahminim iki takımın katkılarıyla maçın gollü geçeceği şeklinde.

TAHMİN1: KG Var ORAN: 1.55 GÜVEN: 9/10
TAHMİN2: 1/2 ORAN: 25.00 GÜVEN: 3/10


554 Panathinaikos - Malaga
Malaga için bu sezonun zorlu geçeceğini düşünüyordum. Malum, giden yıldızlar falan... Fakat beni ziyadesiyle utandırarak sezona iyi başladılar. Panathinaikos maçında aldıkları 2-0'lık galibiyet tur için büyük avantaj. Panathinaikos bu skoru aşmak için risk alacak ve atak oynayacaktır. Skoru korumak Malaga'nın pek işi değil. Genelde atak oynuyorlar. Bu durum her şeye neden olabilir. Çok kısır bir maç da izleyebiliriz, çok tempolu bir maç da. Fakat ben maçın gollü geçeceğini düşünüyorum.

TAHMİN1: Üst ORAN: 1.70 GÜVEN: 7/10
TAHMİN2: 0/0 ORAN: 4.50 GÜVEN: 5/10


555 Udinese - Braga
İki takıma da normalde sempati duyarım. İkisi de mütevazı kadrolarla liglerinde üst sıralara oynayan takımlar. Fakat herkesin de bildiği gibi, Udinese bu sene başında Isla, Asamoah, Handanoviç ve Floro Flores'i satarak takımın iskeletini bozdu. Bu elemenin ilk maçında Braga'dan beraberlik alarak tur için avantajlı konuma geçtiler.
Bu maç için öncelikli tavsiyem bu maçtan uzak durulması. Fakat benim, zorlama da olsa, tahmin yapmam gerek.

TAHMİN1: 02ÇŞ ORAN: 1.52 GÜVEN: 7.5/10
TAHMİN2: 0/2 ORAN: 6.25 GÜVEN: 4.5/10



Çarşamba, 29 Ağustos

598 Celtic - Helsingborg
Celtic ilk maçta kendisine güvenenleri yanıltmayarak iyi bir oyunla 2-0 kazandı.  Turu büyük ölçüde geçtiler diyebiliriz. Zaten bu sene Rangers'ın küme düşürülmesi ile lig şampiyonluğunu garantilediler. Yani önlerindeki tek hedef Şampiyonlar Ligi. Bu arenada mümkün olduğunca ilerlemek isteyeceklerdir. Helsingborg yarısından çoğu tamamlanan liglerinde kendilerinden beklenmeyecek bir şekilde beşinciler. Bu maça asılmak zorundalar.

TAHMİN1: MS 1 ORAN: 1.35 GÜVEN: 8.5/10
TAHMİN2: 3-1 skor ORAN: 10.00 GÜVEN: 2.5/10


599 CFR Cluj - Basel
İlk maçlar sonucunda tahminimi boşa çıkarmayan bir eşleşme daha... Basel'in ciddi güç kaybettiğini ve ligi idare edebileceklerini ama Avrupa'da büyük sıkıntı yaşayacaklarını belirtmiştim. Nitekim evlerinde 2-1 kaybettiler. Cluj elbette büyük şansa sahip gruplar için. Basel de bunun farkındadır ve maçı kazanmak için saldıracaklardır. Zaten başka şansları da yok. Fakat bu durum Cluj'ün işine yarayacaktır. İleride büyük boşluklar bulmalarını bekliyorum.

TAHMİN1: Üst ORAN: 1.55 GÜVEN: 9/10
TAHMİN2: 0/1 ORAN: 5.25 GÜVEN: 5/10


600 Dynamo Kiev - M'Gladbach
Alman temsilcisine ilk maçta güvenmiştim. Fakat beklediğim performansı gösteremediler. Tur şansını da oldukça zora soktular. Bu maçta atak bir futbol oynayacaklardır. Dynamo bu tip maçlarda kapanmayı çok iyi bilen bir ekip. Gol yemeleri çok zor.
 Turu geçmeyi başaracaklardır. Kapanacakları için fazla gol olmayacağını düşünüyorum.

TAHMİN1: Alt ORAN: 1.75 GÜVEN: 7.5/10
TAHMİN2: 0/0 ORAN: 5.00 GÜVEN: 5/10


601 Fenerbahçe - S. Moskova
Bu maç için lafı çok uzatmayacağım. İki takımı da izledik. Ben Fenerbahçe'nin turu geçeceğini düşünüyorum.

TAHMİN1: MS 1 ORAN: 1.90 GÜVEN: 7.5/10
TAHMİN2: 3-1 skor ORAN: 15.00 GÜVEN: 2/10


602 Lille - Kopenhag
Lille sezona çok da iyi başlayamadı. Ligde yenilmediler, geriden gelerek iki beraberlik aldılar. Oynadıkları futbol kötü değil ama eski günlerini aratıyorlar. Kopenhag kısıtlı kadrosuyla Lille'i yenerek iyi iş çıkardı. Bu maçta avantajlarını korumak isteyecekler tabi ki. Bu da savunma yapacakları, kapanabildikleri kadar kapanacakları anlamına geliyor. Lille onları açmayı başarırsa, ki bu güce sahipler, gerisi gelecektir. Ben başarabileceklerini düşünüyorum.

TAHMİN1: MS 1 ORAN: 1.25 GÜVEN: 8.5/10
TAHMİN2: 2/1 ORAN: 22.00 GÜVEN: 2/10

Hiç yorum yok: