18 Ağustos 2012 Cumartesi

Süper Lig 1. Hafta

İlk yazımdan yanıma kar kalan bilgiler; bir maça haddinden fazla güvenip yer vermemek gerektiği ve maçlar üzerine çok derinlemesine düşünmesem daha iyi sonuçlar aldığımı öğrenmem oldu. Ben de isterdim tüm tahminlerimin tutmasını fakat çok güvendiğim Lille ve onun kadar fazla güvenmesem de Es Es yüzümü kara çıkarttılar. Fakat ''çok düşünmeden hisler üzerine'' yazdığım maçlar ise tam tersine beni mutlu etti. Hepsi birden tuttu. Bu yönteme daha fazla ağırlık vermem gerektiğini öğrenmem iyi.

Gelelim devam yazıma. Bu hafta nasılsa kendimi deneme sürecimde olduğum için bülteni liglere ayırıp yorumlayacağım. Belki kimi açılardan avantaj da sağlayabilir, yorumlar daha derli toplu bulunabilir. Bu haftasonu serimin ilk bölümünü bizim ligle başlatıyorum.


Bu sene özellikle 5-10. sıralar arasında müthiş bir çekişme olacak gibi. Benim gözümde Ordu, Belediye, G. Antep, Kayseri, Gençlerbirliği, Kasımpaşa bu sıralara aday takımlar. Bursa-Trabzon-Beşiktaş üçlüsünü ise 3-5 arasında göreceğimizi tahmin ediyorum. Galatasaray ise şampiyonluğun en güçlü adayı görünüyor. Uzatmadan bu haftaki tahminlerime geçeyim.

248 Karabük - Trabzon
Trabzon'un kadro kalitesi bence sanıldığı kadar da düşmedi. Hala en üste oynayabilecek düzeyde kadroları var. Karabük ise mütevazı kadrosuyla ligde söz sahibi takımlardan olmayı isteyecektir. Ben hazırlık maçlarındaki performansları göz önüne alarak tercihimi beraberlikten yana kullanacağım. Ayrıca forvet eksikliklerinden dolayı kısır bir maç geçmesini bekliyorum.
Tahmin: MS:0 oran 3.20

308 Elazığspor - Fenerbahçe
Elazığ tam anlamıyla toplama bir takım oldu. Amr Zaki, Faubert ve Ivesa gibi güçlü isimleri de kadroya kattılar. Fakat hazırlık aşamasında çok iç açıcı performans göstermediler. Fenerbahçe'nin normal şartlarda oynansa çok rahat kazanacağını söylerdim. Fakat Volkan ve G. Gönül'ün kesin, Egemen'in ise muhtemelen oynayamayacağını düşündüğümde kesin bir karar veremiyorum. Bana en yakın gelen olasılık ilk yarı beraberliği.
Tahmin: İY:0 oran 2.40

309 Gaziantep - Sivas
Gaziantep'in geçen sezon sonundaki sıçrayışını hepimiz biliyoruz. Transferde bir iki önemli kayıp verse de yerlerine yeni futbolcuları almayı bildiler. Fena da bir hazırlık dönemi geçirmiş sayılmazlar. Sivasspor'da güzel transferler yaptı. Fakat bu maçta forvette yeni transferlerin hemen oynaması gerekiyor. Forvet oyuncuları sakat çünkü. Ben bu maçta G. Antep'i galibiyete yakın görüyorum.
Tahmin: 1 oran 1.80

388 İ. B. Belediye - Beşiktaş
Öncelikle Beşiktaş'ın yeni halinin sanılanın aksine daha belalı bir takım olacağını düşünmekteyim. Samet Aybaba faktörü bu hislerimde önemli paya sahip. Fakat yine de Belediye'nin evinde 3 büyüklere hep sıkıntı çektirdiğini göz ardı edemem. Belediye'nin kaliteli kadrosuyla bu maçtan 3 puan çıkaracağını düşünüyorum. Belediye'nin hocası Carvalhal'in Beşiktaş'ın eski hocası olduğunu da unutmayalım.
Tahmin: 1 oran 2.55


389 Kayserispor - Bursaspor
Amrabat ve H. Ali kayıpları Kayseri için çok büyük kayıplar. Orta sahave forvet mevkilerine Bobo, Cleyton, Mouche gibi isimleri eklerken H. Ali'nin yerine de Malik Fathi'yi alan Kayseri eski gücünden bir şey kaybetmemiş sayılır. Tabi transferlerin takıma oturması şart. Bursaspor ise çok hareketli bir transfer dönemi geçirmedi. Fakat iyi bir hazırlık dönemi geçirdiler. 0 ve 2 arasında seçim yapmakta zorlandığım bu karşılaşma için eleme maçları oynayan Bursa'nın daha hazır olduğunu düşündüğüm için 2'yi daha uygun görüyorum.
Tahmin: 02çş oran 1.33 veya (sürpriz kuponlara) 2 oran 2.40

394 Mersin İY - Orduspor
Mersin takımı hazırlık maçlarını güzel geçirdi ve kadrosuna güçlü oyuncuları katarak önemli bir kadro kurdular. Ordu da güçlü oyuncuları kadrosuna kattı fakat hazırlık karşılaşmalarındaki performansları vasattı. Ben buna rağmen öncelikli olarak beraberliği düşünüyorum. Fakat riskli bir seçim olacağından kesin önerim ev sahibi yenilmez seçeneği olacak.
Tahmin: 10çş oran 1.24

429 Gençlerbirliği - Antalyaspor
İki takım da önemli sayıda transfer yaparak kadrolarını güçleştirdiler. Hazırlık karşılaşmalarında da Gençler'in Sivas'ı 7-1 yendiği karşılaşmayı saymazsak denk mücadeleler ortaya koydular. Fakat bahsettiğim maçta Gençlerbirliği olağanüstü bir oyun çıkardı. Ben bu maçta da o kadar olmamakla birlikte yine iyi bir mücadele bekliyorum Gençler'den. Fakat Antalya beraberliği koparır.
Tahmin: 0 oran 3.40

437 Galatasaray - Kasımpaşa 
Kasımpaşa bu sezona flaş transferler ve iyi bir hazırlık dönemiyle giriyor. Keza Galatasaray da kadroyu çok fazla güçleştirdi ve derin bir rotasyon elde etti. Kasımpaşa'nın kadrosunun tam anlamıyla oturduğunda üst sıralara oynayacağını düşünüyorum fakat daha erken. Bu maçta Kasımpaşa gol bulur ve Galatasaray maçı kazanır. O yüzden en mantıklı seçeneği 2.5 gol üstü olarak düşündüm.
Tahmin: Üst oran 1.50
KUPONLAR

Banko
248 Karabük-Trabzon ALT 1.80
309 G.Antep-Sivas       1   1.80
394 Mersin İY-Ordu   10çş 1.24
437 G.Saray-K.Paşa   ÜST 1.50
Toplam Oran: 6.02

Sürpriz
308 Elazığ-F.Bahçe    İY0  2.40
388 İBB-Beşiktaş      0/1   5.75
429 G.Birliği-Ant.        0    3.40
Toplam Oran: 46.92



Hiç yorum yok: